
Heb je je ooit afgevraagd waarom sommige films met middelmatige scripts en soundtracks een knaller worden? Wordt de mening van jouw collega’s iets meer gewaardeerd dan die van jou, zelfs in het geval dat je beiden hetzelfde standpunt inneemt? Zulke schijnbaar onlogische maar realistische gebeurtenissen kunnen worden toegeschreven aan de kracht van personal branding.
Impressie wekt interesse
We zijn grootgebracht met de nadruk op de eerste indruk. Deze gewoonte komt voort uit de overtuiging dat beelden sociale beleving bepalen. Persoonlijke branding is een geüpgradede reeks vertoningen die zijn gestroomlijnd om impact te maken. Maar gelukkig werkt het concept van personal branding niet als blind dates. Je weet vooraf wat de persoon vertegenwoordigt. Je kent de ideeën waar de persoon voor staat, voordat je hem ontmoet. Gesteund door de digitale vibe en persoonlijke flair, wekt personal branding het denken op, op een manier die merken misschien niet voor elkaar zouden kunnen krijgen.
Mensen gaan voor papier
Peer-to-peer-aanbevelingen hebben iets aantrekkelijks. Wat maakt aanbevelingen meer geloofwaardig dan overbetaalde marketing? De waarheid is dat mensen sociale dieren zijn en liever deel uitmaken van een hechte sociale cirkel die bestaat uit familie en vrienden. Fundamenteel zijn de doordachte woorden van een persoon voor ons veel begrijpelijker dan informatie van derden. Personal branding stelt merkexperts in staat om het vertrouwen van hun connecties op sociale media te winnen en van daaruit te versterken. Het reikt mensen op een humaan niveau aan, geeft merkambassadeurs een naam voor zichzelf en komt gebruikers ten goede met consistent leiderschap.
Genezing tegen digitale overbelasting
We worden overal gebombardeerd met advertenties, waardoor gebruikers zich verstikt voelen met opdringerige en herhalende advertenties. Digitale overbelasting heeft inderdaad epidemische proporties bereikt, waardoor de onlinegebruiker snel weggaat en zich afkeert van merken. Adverteren is bijna synoniem geworden met spammen. Social media worden steeds giftiger met sterk afleidende advertenties. In een dergelijk ecosysteem werkt personal branding als een verademing. Het geeft mensen de vrijheid om te kiezen en, belangrijker nog, de verlossing van de spamachtige marketingmanie. Personal branding hymnes, een melodie te midden van alle ruis op sociale media. Met andere woorden, personal branding herstelt het geloof in de mensheid via internet.
Een eenvoudigere route bereiken door een u-turn
Merken adverteren. Mensen begrijpen en delen hun gevoelens onder mekaar. Dit fundamentele verschil tussen merken en mensen geeft mensen een uniek voordeel. De kracht die de emotie van een ander kan veranderen. Persoonlijke branding verkoopt ideeën met een menselijke touch. Conventionele marketing kan hetzelfde niet gemakkelijk bereiken. Persoonlijke branding faciliteert op humane wijze vele veranderingen zonder gebruikers van sociale media lastig te vallen.
Specialiteit vormgeven in stijl
Het is belangrijk op te merken dat het onderliggende verschil tussen merken en mensen zich op verschillende manieren manifesteert. Merkexperts kunnen sociaal inzicht vormgeven door hun specialiteit in hun eigen persoonlijke stijl te projecteren. Door dit te doen, bouwen mensen een niche voor zichzelf op. Een consistente identiteit op sociale media leidt tot een sterker gevoel van vertrouwen en betrouwbaarheid. Geknuppeld met je kracht, is je persoonlijke merk jouw ticket voor prospects, voor zowel jou persoonlijk als voor jouw merkgroei!
Upbeat jouw kanaal
Het zou oneerlijk zijn om de kracht van digitaal te betwisten. Zeker wanneer we meetellen dat goede recensies merken helpen promoten. Door het combineren van vertrouwen, authenticiteit en media-evangelisatie maakt van personal branding een veelzijdig kanaal. Het geeft merken een route om hun identiteit te promoten via haar voorstanders van het merk, waardoor gebruikers toegang krijgen tot een werkelijke mens met zijn/haar eigen meningen en voorkeuren. Terwijl de wereld nieuwigheid omarmt, weerspiegelt personal branding de kern van beide: gebruikerspsychologie en marketing via sociale media. Kort gezegd is personal branding de Martini van gebruikersemoties en digitale uitbundigheid.
Personal branding is een modern brouwsel van stijl en consistente meningen, die spreuken kunnen uitstralen op sociale media. Het maakt je niet alleen een merk waar men mee gezien wil worden, maar bouwt ook een fan-base op die je mening waardeert.
Persoonlijke branding creëert (merk)experts die de macht hebben om naar het publiek te zwaaien en overtuigingen vorm te geven. Misschien is jouw latente mening het volgende grote ding?
Geef personal branding een kans en kijk waar het je brengt.😊
Zou je hierover willen brainstormen en/of hulp bij nodig hebben. Let me know.
Het team van Green Gorillas en ik helpen je hier graag mee.
Comments